פדגוגיה ומסלולי לימוד

קריית החינוך פארק המדע מובילה את החינוך העל-יסודי בנס ציונה דרך חדשנות פדגוגית ומצוינות אישית.
אנו מאמינים כי כל תלמיד הוא עולם ומלואו, ומיישמים פדגוגיה חדשנית המשלבת מצוינות, טכנולוגיה מתקדמת וצמיחה אישית.
הפדגוגיה החדשנית שלנו מתבטאת במגוון רחב של מגמות לימוד ייחודיות, המאפשרות לכל תלמיד לבחור את המסלול המתאים לכישוריו ותחומי העניין שלו. ממגמות מדעיות מתקדמות ועד מגמות אמנות וטכנולוגיה – התלמידים לומדים דרך פרויקטים, חקר ויצירה. שיטות הוראה אלו מפתחות חשיבה ביקורתית, יצירתיות ויכולת פתרון בעיות מורכבות.
בקרית החינוך פארק המדע אנו מעצבים את העתיד דרך חדשנות פדגוגית וטכנולוגית. צוות בית הספר עובד בשיתוף פעולה הדוק כדי ליצור מערך תמיכה מקיף, המשלב היבטים לימודיים, רגשיים וחברתיים. כל תלמיד בבית הספר זוכה להזדמנות אמיתית להצליח ולממש את הפוטנציאל הטמון בו.

העקרונות הפדגוגיים של בית הספר:

חינוך מבוסס מיומנויות

אנו מאמינים שתפקידו של בית הספר הוא לקדם בקרב תלמידינו מיומנויות כמו למידה עצמית, מיומנויות טכנולוגיות, עמידה בפני קהל, ומיומנויות SEL כמו: מודעות עצמית, ניהול מערכות יחסים ועוד.

עקרון הבחירה

אנו מאמינים כי לאדם ישנה אפשרות בחירה בכל רגע במציאות. הוא לא תמיד יכול לבחור את הסיטואציה, אך יכול לבחור את התגובה ואת דרכי הפעולה שלו. ולכן, אנו רוצים לאפשר לתלמידנו כמה שיותר התנסות בקבלת החלטות. קטנות כגדולות. כך יוכלו לרכוש את המיומנות בדרך מייטבית.

עקרון הלמידה במרחבי החיים

מקצועות הלימוד הנלמדים בבית הספר הם חשובים לעתידם של תלמידנו. בעיננו, לא פחות חשוב להכין את תלמידנו “לחיים האמיתיים”, לכן אנו מקפידים על למידה מחוץ לכיתה, בסיורים ובאינטראקציות שונות עם הקהילה.

למידה מבוססת תוצר

תוצר מניע את פעילות הלומדים.ות הלמידה כרוכה בהשלמת מטלות מורכבות שהתוצאה שלהן היא תוצר מוחשי. בשיטה זו נערכת למידה פעילה, חקרנית ועתירת חשיבה של הלומדים.ות. הלומדים.ות מציגים את התוצר שלהם.ן בפני קהל במסגרת ערב התוצרים הקהילתי של בית הספר.

חטיבת ביניים תפיסה פדגוגית

בחטיבת הביניים אנו מובילים תקשורת מיטבית וחיזוק מערכות יחסים. לתפיסתנו, כישורים חברתיים ומיומנויות של הלומדים.ות בתחום האינטראקציות החברתיות, למידה חדשנית ועכשווית יובילו לכך שתלמידינו.תינו ישיגו את היעדים האישיים שלהם.ן לצד היעדים הקהילתיים והחברתיים.
המציאות בה הניתוק והניכור גוברים בחברה הישראלית יחד עם התרחבותן של פערים בין קבוצות בחברה מחייב אותנו כמנהיגות חינוכיות להתמודד עם אתגרים אלו על ידי פיתוח וחינוך ההון האנושי והחברתי.
במהלך השנתיים האחרונות פיתחנו שיטות הערכה ותכניות המקדמות מיומנויות במטרה להתאים את בית הספר למציאות המשתנה. המודל מקדם מיצוי אישי ומיצוי הפוטנציאל של התלמידים.ות ע”י ראיית הילד.ה ושימוש בטכנולוגיות עכשוויות.

כיתת מצוינות מדעית

מסלול המדעים בבית ספרנו מיועד לתלמידים בעלי הישגים לימודיים גבוהים המבקשים להעמיק את ידיעותיהם בתחומי המדעים, המחשבים והמתמטיקה. המסלול שם דגש על פיתוח מנהיגות ויזמות מדעית-טכנולוגית. תכנית הלימודים המעשירה כוללת שעות תוספתיות במתמטיקה ומדעים, לצד נושאים חדשניים כמו ביואתיקה, מדעי המחשב, רפואה, מיקרוביט, מטאוורס ועוד. במהלך השנה יוצאים התלמידים לסיורים מרתקים במוזיאון טכנודע, חברות הייטק ומכון דוידסון, המאפשרים להם להיחשף לעולם המדע והטכנולוגיה המתקדם מקרוב.

כיתת מצוינות HCI (אינטראקצית אדם מחשב)

פיתוח יזמות מדעית-טכנולוגית. הכיתה מיועדת לתלמידים איכותיים בעלי תשוקה לטכנולוגיה, חדשנות והתנהגות אנושית, השואפים ללמוד מיומנויות בתחומי הטכנולוגיה, הייטק ועיצוב מוצר. תכני הלימוד כוללים לימודי יצירתיות, עיצוב ממשקים, גמישות מחשבתית, בינה מלאכותית, מייקרים, סטוריטלינג ועוד. במהלך השנה יוצאים התלמידים.ות לסיורים בחברות הייטק, מוזיאונים, משתתפים.ות בהרצאות ובסדנאות.

למידע נוסף והרשמה ליום האיתור

מסלול אמנות שימושית ועיצובית

בבית ספרנו מוצע מסלול לימודי אמנות מגוון ומאתגר, המעניק במה לאופקים אישיים ויצירתיים. במסגרת המסלול, התלמידים יהנו מהזדמנויות רבות לפתח את יכולות הביטוי האמנותי והחשיבה היצירתית שלהם, תוך למידה והעצמה אישית. המסלול כולל הן אמנות עיונית והן אמנות מעשית, ומיועד לתלמידים יצירתיים בעלי זיקה ומוטיבציה לאמנות. בנוסף לשעות הלימוד הרגילות, התלמידים יקבלו שעות תוספתיות בתחומי האמנות השונים. כמו כן, ייערכו ימי עיון וסדנאות, שיאפשרו להם להעמיק את ידיעותיהם ולהרחיב את אופקיהם האמנותיים.

מסלול אימפקט

חדש! מסלול זה מיועד לתלמידים המעוניינים לפתח כישורים בתחום המנהיגות, הדיפלומטיה, היכולת לחשוב באופן אסטרטגי וסקרניים לרכוש ידע ומיומנויות חשובות בעולם הגלובלי. במהלך השיעורים לומדים התלמידים על דיפלומטיה בין-לאומית, פתרון קונפליקטים, אסטרטגיות משא ומתן ומנהיגות אפקטיבית. רוב הקורסים מועברים בשפה האנגלית. התוכנית כוללת סיורים במוסדות רלוונטיים, מפגשים עם דמויות משפיעות ומובילות, אירועי שיא וסדנאות בתחום. הצטרפו אלינו, Make a change!

מסלול חינוך גופני - התמחות בנינג'ה

מסלול הנינג'ה בבית ספרנו מיועד לתלמידים מוכשרים בתחום הספורט. במסגרת המסלול, התלמידים יקבלו שעות תוספתיות של אימון והעשרה בטכניקות הנינג'ה. בנוסף לשיעורים, התלמידים יוצאים להשתתף בתחרויות, ימי עיון וימים מיוחדים. זוהי הזדמנות נהדרת לילדים להעלות את הרמה הטכנית והפיזית, ולהתנסות במצבי אתגר אמיתיים.

חט”ב פרויקטים ייחודים

אוניברסיטה לחיים

בפארק המדע אנחנו מאמינים שלמידה צריכה להיות רלוונטית, מעשירה ומחוברת לחיים האמיתיים. תכנית “אוניברסיטה לחיים” מאפשרת לתלמידי חטיבת הביניים לבחור וללמוד נושאים מרתקים שמעבר לתכנית הלימודים הרגילה.
במסגרת התכנית, תלמידינו משתתפים בקורסים מגוונים כמו חינוך פיננסי, משפטים, נגרות, בינה מלאכותית, צילום, נינג’ה ולימודי שפות. הקורסים משלבים למידה תיאורטית עם התנסות מעשית, ומעניקים לתלמידים כלים וידע שישרתו אותם בהמשך דרכם.
בשכבה ט’, אנו מציעים תכנית ייחודית – “אוניברסיטה לתיכון” – המאפשרת לתלמידים להתנסות במקצועות התיכון השונים כך שיוכלו לבחור את המגמה המתאימה להם בצורה מושכלת.

כיתת “שאר הרוח”

מסלול עתודה הומניסטית בחטיבת הביניים, המהווה ראש חץ של מהלך חיזוק לימודי הרוח במערכת החינוך. מטרת התכנית היא לגבש נבחרת איכותית הרואה בתחומי הרוח בסיס חיוני לבניית חברה ישראלית חזקה, מגוונת ובעלת עומק תרבותי.

סיירת 5 – מצוינות במתמטיקה

תכנית “סיירת 5” פועלת בשתי נקודות מפתח בחטיבת הביניים:
בכיתה ז’ – התכנית מאתרת ומטפחת תלמידים בעלי אהבה למתמטיקה ויכולות גבוהות בתחום. אלו תלמידים שמעוניינים להעמיק ולהרחיב את הידע המתמטי שלהם מעבר לתכנית הלימודים הרגילה.
בכיתה ט’ – התכנית מתמקדת בהכנה ללימודי 5 יחידות מתמטיקה בתיכון. התלמידים זוכים ללמידה ממוקדת ומעמיקה, המחזקת את הבנתם המתמטית ומכינה אותם לאתגרים העתידיים בתיכון.
התכנית מהווה מסלול מצוינות המעודד חשיבה מתמטית מתקדמת ומכין את בוגריו להצלחה בלימודי המתמטיקה ברמה הגבוהה ביותר.

אינטרקציה חברתית

בפארק המדע אנו מאמינים בחשיבות פיתוח מיומנויות בינאישיות של התלמידים, שיסייעו להם בלימודים ובחיים. לשם כך המורים מעודדים למידה בזוגות ובקבוצות לפיתוח מיומנויות כמו הקשבה, הבנת האחר, חשיבה ביקורתית ויכולת לתת ולבקש עזרה. כאמור, חשיבות קיום אינטראקציות חברתיות באופן מיטבי היא רבה, ולכן מצאנו לנכון לשבץ במערכת השעות שיעור ייחודי בשם “אינטראקציה חברתית” המבוסס על עולם התיאטרון, שמטרתו ליצור אקלים חיובי ולמידה אפקטיבית דרך הכלה, הקשבה, משחק וחוויה.

מרכז למידה

בבית הספר מקיים מרכז למידה לכיתות ז’ פעם בשבוע. מטרת המרכז היא השלמת פערים, ומתן מענה לימודי פרטני.

מגמות חטיבה עליונה

תלמידי התיכון שלנו בוחרים שתי מגמות מורחבות המשקפות את תחומי העניין והחוזקות שלהם. המגמות שלנו מציעות הזדמנות להעמקה משמעותית, התנסות מעשית והכנה לאקדמיה ולעולם התעסוקה העתידי.

חטיבה עליונה פרויקטים ייחודים

תכנית יהלום

תכנית יהלום
תכנית יהלום היא תכנית ייחודית המתמקדת בפיתוח מיומנויות של למידה עצמאית ואוריינות דיגיטלית בלימודי ההיסטוריה, והערכה חלופית המשלבת שאלות עם אינטרנט פתוח. התכנית ממירה באופן מלא את בחינת הבגרות החיצונית בהיסטוריה בהיקף של 100%

תכנית הכנה לשירות משמעותי

אנו מקדמים בבית הספר את ערכי המצוינות האישית, החברתית והאזרחית ורואים חשיבות רבה בליווי תלמידנו לקראת המעבר ממסגרת אזרחית למסגרת הצבאית.
בבית ספרינו תכנית הכנה לקראת הגיוס לצה”ל המיועדת לתלמידי כיתות יא’ ויב’, שמטרתה לפתח מוטיבציה לשירות משמעותי, ולממש את הפוטנציאל האישי של כל תלמידנו- המתגייסות והמתגייסים. התכנית הינה ספירלית מקדמת ערכים, מאפשרת התנסות ומעשירה את הידע לקראת הצפוי.

 הכנה לחיים – שכבת יב’

תלמידי כיתה יב’ יערכו היכרות והתנסות עם כלים היעילים בעבורם לקראת יציאתם למסגרות חדשות וסיום שנות לימודיהם בבית הספר. למידה והתנסויות אלו יקנו לתלמידים כלים ראשוניים בניהול עצמאי ויסייעו בהכנה לקראת התמודדויות חדשות ב’חיים עצמם’. 

התלמידים ישמעו הרצאות וישתתפו בסדנאות בנושאים הבאים: חינוך פיננסי, עמידה מול קהל, שפת גוף, הכנה לראיונות אישיים, מפגש בנושא מיניות וגבולות במרחבים השונים, יום כושר קרבי.